Specijal

For the Record: Fleetwood Mac – „Tango in the Night“

For the Record: Fleetwood Mac – „Tango in the Night“

Iako su karijeru započeli kao jedan od najupečatljivijih predstavnika britanske scene bluesa, Fleetwod Mac se s vremenom pretvorio u izrazito moćan pop rock sastav. Bili zadrti alternativci ili jednostavno prezirali sve povezano sa žanrom, sumnjam da nema ama baš nijedne pjesme koja vas ne bi uvukla u njihov kasniji repertoar. Lindsey Buckingham, Stevie Nicks te bračni par Vie obilježili su komercijalno najuspješniju fazu benda koja se nažalost okončala s „Tango in the Night“.

Teško je reći da album ne valja. Bendu se ponovno pridružio Richard Dashut te je očito da je uloženo dosta truda u njegov nastanak. Inače je trebao biti Buckinghamov solo album prije negoli se pretvorio u projekt cijelog benda, a u konačnici je postao neka vrsta njegovog labuđeg pjeva. Konstantan pritisak učinio je svoje te je ubrzo nakon dovršetka albuma Lindsey objavio da napušta bend. Najočitiji razlog jest da biti producent Fleetwood Maca nije posao iz snova.

Produkcija je bila inspirirana prostranim i bogatim zvukom Kate Bush te je za tadašnje doba zvuk albuma bio jedinstven, ali je čak i po njihovim mjerilima proces bio izrazito naporan te trajao skoro 18 mjeseci. Naime, sve su snimili na pola brzine kako bi dobili vrlo otvoren i prozračan zvuk. Također su usporavali pjesme kako bi pronašli prikladne teksture te mijenjali brzinu različitih dijelova. To je ponekad udvostručilo trajanje pojedinih pjesama i prepolovilo živce slušatelja, ali je zvuk obogatilo dodatnom dubinom koju inače ne bi mogli postići.

Snimanje su započeli na, prema nekima, tad već prastaroj analognoj vrpci radi „toplog“ zvuka, no uskoro su se prebacili na miks-pultove s digitalnom vrpcom. Iako je očuvala više detalja, zadavala im je podosta muke prilikom montaže. Čak je došlo i do grešaka u snimkama koje su pokušali odstraniti stavljanjem vrpce u hladnjak preko noći. Uspjeli su ih popraviti, mada je inženjer Droman tvrdio da se i dan danas mogu čuti. Drugim riječima, ako se želite baviti produkcijom, nemojte.

Bez obzira na sve muke kroz koje su prošli, uspjeli su. „Tango in the Night“ je primjer kvalitetno odrađene produkcije 80-ih koja je utjecala na mnoge kasnije izvođače – osobito one koji se bave electropopom. Naglasak možda jest na visokim tonovima, ali su jasni, čisti i nenametljivi. Klavijature su vrlo izražene – u skladu s desetljećem – ali više služe stvaranju ugođaja nego privlačenju pažnje. Nisu ni niski tonovi zapostavljeni. Bas je lijepo definiran i ugodnog, toplog zvuka, prikladnog ovakvoj vrsti glazbe. Isprve će miks zvučati prejasno, no ubrzo ćete se naviknuti – i uživati.

„Tango in the Night“ jednostavno morate poslušati. Ako ništa drugo, onda barem radi produkcije. Ovo je dobar dokaz da pop rock 80-ih nije uvijek zvučao hladno, plastično, umjetno, previše polirano ili sve navedeno. Samo onaj traljavi.

Godina izdanja: 1987.

Verzija albuma: Originalno američko izdanje

Strana A:

  1. Big Love
  2. Seven Wonders
  3. Everywhere
  4. Caroline
  5. Tango in the Night
  6. Mystified

Strana B:

  1. Little Lies
  2. Family Man
  3. Welcome to the Room... Sara
  4. Isn't It Midnight
  5. When I See You Again
  6. You and I, Part II
Mladen Šlogar
Mladen Šlogar

"There is no dark side of the moon, really. As a matter of fact it's all dark"