Vije-sti

Grammy 2014.

Grammy 2014.

Za početak ovog izvješća o 56. dodjeli nagrade Grammy valja napomenuti ono što je većina naših medija preskočila, a to da je u kategoriji za Najbolju snimku opere, među ostalim solistima, za izvedbu opere Artaserse Leonarda Vincija bio nominiran poznati hrvatski kontratenor Max Emanuel Cenčić. Kao što je već uobičajeno, domaćin je bio standardno dobar LL Cool Jay. Čast da nastupe prvi imali su Beyonce i Jay Z s pjesmom “Drunk in love“ kojom su nastavili svoju tradiciju izuzetno jednostavnih, hiperproduciranih pjesama izvedenih uz puno izvijanja tijela, mrdanja polugolom stražnjicom i plaženja po podu. Za to je, naravno, bila zadužena Beyonce, dok je njen mužić kao pravi mužjak bio prilično statičan. Glumica Anna Kendrick i Pharell Williams nagradu za novog izvođača dodijelili su Macklemoreu i Ryanu Lewisu koji su istaknuli da su snimili album bez potpore izdavačke kuće. U takvim okolnostima je samo biti nominiran za Grammy doista velik uspjeh. Nakon toga je nastupila Lorde sa svojom hiperpopularnom pjesmom „Royals“, uz dosta voice-overa i stisnutog glasa. Bez obzira na to koliko sam puta ovu pjesmu poslušala, još uvijek mi nije jasno kako je s takvim monotonim aranžmanom postala radijski hit. Situaciju s izvedbama je bar donekle popravio mladi pop-country pjevač Hunter Hayes izvedbom svoje pjesme „Invisible“. Juanes i Anna Faris su Grammy za Najbolji pop duet ili izvedbu grupe, za koji je bilo nominirano mnoštvo hitova, uručili Daft Punku, Pharellu i Nileu Rodgersu za „Get Lucky“. Britanski glumac Steve Coogan je potom najavio nastup Katy Perry i rappera Juicy J s novim singlom „Dark Horse“ tijekom kojeg su plesači, scenografija i Katičino izigravanje vještice na lomači odvlačili pozornost od još jedne dosadne pjesme koja će zasigurno postati hit. Chicago i Robin Thicke su izveli vrlo dobar medley pjesama Chicaga („Does anybody really know what time it is?“, „Beginnings“ i „Saturday in the park“) i „Blurred lines“ kojim su digli publiku na noge, nakon čega su uslijedile dvije mlake izvedbe i to Keitha Urbama i Garyja Clarka Juniora („Cop car“), te Johna Legenda („All of me“). R&B pjevač Charlie Wilson i glumac i komičar Kevin Hart nagradu za Najbolju rock pjesmu dodijelili su Paulu McCartneyu kojem su se na pjesmi „Cut me some slack“ pridružili Dave Grohl, Krist Novoselic i Pat Smear. Svijet uopće ne bi ni trepnuo slušajući ovu pjesmu nastalu u par sati na njihovom studijskom jam sessionu (a tako i zvuči) da se ne radi o legendarnom Beatlesu i ostatku Nirvane. Dobra je stvar što je ovo promocija odličnom dokumentarcu Sound City na čijem se soundtracku ova pjesma nalazi. Nezaobilazna country-pop princezica Taylor Swift uz puno zamahivanja kosom solidno je izvela još jednu dosadnjikavu pjesmu „All too well“, nakon čega je uslijedila jedna od najboljih izvedbi večeri. Nakon najave Brune Marsa, u desnom donjem uglu ekrana se pojavila P!nk koja je viseći iznad publike i bez ikakvih sigurnosnih mjera na svili izvodila zahtjevne akrobacije i otpjevala svoj hit „Try“, potom se spustila na pozornicu i s plesačem (još uvijek pjevajući) izvela dio vrlo teške koreografije (pogotovo kad se mora još i pjevati), da bi joj se naposlijetku pridružio Nate Ruess (Fun.) s kojim je (bez akrobacija) izvela „Just give me a reason“ i dokazala zašto ima svoje mjesto među najkvalitetnijim pjevačicama i zabavljačicama u pop glazbi. Ariana Grande i Miguel su potpuno očekivano dodijelili nagradu u kategoriji Najbolje pop solo izvedbe Lorde za „Royals“, što je smiješno pogotovo kad se zna da su u toj kategoriji bili nominirani neusporedivo bolji Justin Timberlake i Bruno Mars. Black Sabbath su najavili nastup Ringa Starra i njegovog All-Star Banda s pjesmom „Photograph“. Simpatično s obzirom na prigodu, ali dokazuje zašto bi neki glazbenici doista trebali ići u mirovinu i ostati umirovljeni, bez obzira na njihov prethodni doprinos glazbi koji je u ovom slučaju neupitan. Jamie Foxx uručio je nagradu za Najbolju rap i vokalnu suradnju Jaz Z-ju i Justinu Timberlakeu za „Holy Grail“, nakon čega su Kendrick Lamar & Imagine Dragons prilično energično i dobro izveli „Radioactive“. Iznenađenje večeri mnogima je bila nova country pjevačica Kacey Musgraves koja je izvela simpatičnu i zanimljivu pjesma s dobrom porukom, „Follow your arrow“, te koja je nešto kasnije tijekom večeri dobila nagradu za Najbolji country album. Julia Roberts najavila je posebnu emisiju u čast 50. godišnjice gostovanja Beatlesa u The Ed Sullivan Show, koja će se emitirati 9. veljače na CBS-u, te nastup Paula McCartneya i Ringa Starra koji su zajedno izveli Paulovu pjesmu „Queenie Eye“, napisanu i izvedenu u njegovom stilu. Ništa posebno, osim što su jedina dva živuća Beatlesa ponovno nastupila zajedno. Gloria Estefan i Mark Anthony Bruni Marsu su dodijelili nagradu za Najbolji vokalni pop album, te je objavljeno da su Nagradu za životno djelo dobili The Beatles, Clifton Chenier, The Isley Brothers, Kraftwerk, Kris Kristofferson, Armando Manzanero, i Maud Powell. Glumac Jeremy Renner najavio je Willieja Nelsona, Krisa Kristoffersona i Merlea Haggarda koji su uz pomoć Blakea Sheltona krasnim i odmjerenim medleyem pjesama „Highwayman“, „Okie from Muskogee“i „Mammas don't let your babies grow up to be cowboys“  dokazali da usprkos poznim godinama i drhtavijim glasovima nisu još za penziju. Neil Patrick Harris je imao priliku najaviti Daft Punk, Neila Rodgersa, Pharella i Steviea Wondera koji su izveli „Get lucky“ i Wonderovu „Another Star“. Izvedba bi bila apsolutno sjajna da je Wonder još uvijek sposoban pjevati; ovako je njegovo grozomorno falšanje prilično unakazilo cijelu priču. Šteta. Carole King i Sara Barailles poklonile su publici jednostavnu, ali efektivnu izvedbu pjesama „Beautiful“ i „Brave“ koje su za ovu prigodu spojile u jednu cjelinu, a potom dodijelile nagradu pjesmu godine i to Lorde za „Royals“. Jupi. Uvijek pretenciozni Jared Leto podsjetio je publiku na nedavno preminulog Loua Reeda, te najavio Metallicu i pijanista Lang Langa čija je izvedba „One“ mogla biti sjajna, no ispala je iritantna što zbog lošeg ozvučenja (ne, bubanj ne smije biti glasniji od vokala i svih ostalih instrumenata) što zbog nagruvanog aranžmana. Smokey Robinson i Steven Tyler nagradu za Record of the year (prevodi li se to kao „ploča godine“ ili „snimka godine“ ili "nosač zvuka godine" ili "singl godine"...?) predali su Daft Punku za „Get Lucky“ (u ovom trenutku sam stvarno počela navijati da pobijedi bilo tko osim Lorde). Queen Latifah je zatim najavila Macklemorea i Ryana Lewisa koji su uz Mary Lambert sjajno izveli „Same love“, pjesmu sa doista snažnom i izravnom porukom. Tijekom njihovog nastupa koje je Queen Latifah vjenčala 34 straight i gay para, nakon čega se na pozornici pojavila Madonna i očajno odmeketala „Open your heart to me“ dok je pola dvorane cmizdrilo. Od užasa, valjda. Neil Portnow, predsjednik NARAS-a ,uz pomoć Ryana Seacresta i Johna Legenda predstavio je novu nagradu Music Educator za koju je pristiglo preko 32000 nominacija, a dobio ju je Kent Knappenberger. Potom je tradicionalno Portnow gledatelje podsjetio na glazbenike i glazbene djelatnike koji su prethodne godine preminuli, a među kojima su Richie Havens, Ray Manzarek (The Doors), Sid Bernstein, Ricky Lawson, Chi Cheng (Deftones), Phil Ramone, Claudio Abbado, Cory Monteith, Lou Reed, i Phil Everly u čiju čast su nastupili Miranda Lambert i Billy Joe Armstrong (lijep i decentan nastup). Na samom kraju su Alicia Keys, Yoko Ono i Olivia Harrison Daft Punku za Random Access Memories dodijelile Grammy za Album godine. Za pravi rockerski završetak bili su zaduženi Nine Inch Nails, Queens of the Stone Age, Lindsey Buckingham (Fleetwood Mac) i Dave Grohl izvedbama pjesama „Copy of A“ i „My God is the Sun“ i sve bi bilo u redu da im nastup nije bezobrazno prekidan porukama sponzora. Sve u svemu, prosječna priredba uz svega nekoliko kvalitetnih izvedbi, ali definitivno s porukom da se legende ne smiju dovlačiti na pozornicu ukoliko nije apsolutno sigurno da ih njihove opadajuće glasovne sposobnosti neće osramotiti.   A.H.   http://www.youtube.com/watch?v=7kpS10YZB94
sound-report.com
sound report

Glazbeni magazin o domaćoj nezavisnoj sceni