Albumi

Trokut - mistično, eksperimentalno, melankolično - fantastično predstavljanje vrhunskog kvarteta

Trokut - mistično, eksperimentalno, melankolično - fantastično predstavljanje vrhunskog kvarteta

Glazba i njena najviša umjetnička vrijednost. Glazba kao odraz života, unutarnjeg stanja pojedinca. U najiskrenijoj, najčišćoj i najprofinjenijoj formi.

To je najjednostavniji opis projekta Trokut. 

No, stvar je mnogo, mnogo kompleksnija - slojevita igra zvukom, istraživanje njegovih mogućnosti, estetike tona, boja i mogućnosti svakog instrumenta.

I tako nastaje fuzija zvuka. Jedinstveni glazbeni izričaj visoke razine kvalitete. S obzirom na postavu benda, prilično visoki standardi su očekivani, no oni su uspjeli napraviti korak naprijed te ponuditi domaćoj glazbenoj sceni jedan uistinu poseban osjećaj, hipnotičko-ambijentalni trenutak u kojem slušatelj svakom svojom porom upija glazbu kao takvu, jer će, kroz prvih nekoliko slušanja, naprosto biti u nemogućnosti razaznati pojedine detalje, jer je kompaktnost ovih skladbi izuzetno naglašena.

Radi se o ekipi s odjela za jazz glazbu Fakulteta za glazbu i izvedbenu umjetnost u Grazu – Hrvoje Kralj na električnoj bass gitari i bas sintesajzeru, Filip Pavić na električnoj gitari, Jaka Arh na tenor saksofonu, efektima i sintesajzeru te Jerko Jurin na bubnjevima/elektronici. Potrebno je napomenuti da se u ulozi basista na albumu i pripadajućem singlu našao tadašnji član benda Bojan Skočilić. Bolesno dobra kombinacija.

 

 

Kvartet Trokut na albumu „Shapeless“ predstavio je deset pjesama čija emocija uistinu ne poznaje formu te je kao takva neograničeni izvor inspiracije dok je tehnička struktura itekako podložna obliku jer je svaka izvedena nota skladno oblikovan dragulj.

Ambijentalni elektronički jazz čiji je narativ duboka introspekcija, unutarnja previranja pojedinca, izvrsno su pretvorena u eksperimentiranje zvukom, uz djelomični karakter opuštene improvizacije jazza, no istovremeno veoma promišljeni i ispolirani do najmanjeg detalja. 

I dok instrumenti vode glavnu riječ u devet od deset pjesama, recitativno gostovanje Ane Čop u pjesmi “Porzellan” uistinu ledi krv u žilama. Nevjerojatno je kakav utisak ostavlja svaka njena izgovorena riječ, moć uvjeravanja u intenzivnom podsjetniku, svojevrsnom pozivu na samoosvještavanje u ovim dinamičnim i nepredvidljivim vremenima. 

M melankolija i mističnost prevladava djelom, ali u pjesmi, najavnom singlu “Shapeless” dobije se nagla doza poleta i uzbuđenja, što je u svojevrsnom kontrastu s ostatkom albuma, premda je njegov početak s pjesmom “Spinning Top” prilično euforičan. 

Ta vrtnja u krug događa se uz pozitivnu konfuziju decentne perkusije, preciznog saksofona i razigrane gitare.Oni su očita međusobna podrška, s samouvjerenim basom u samoj srži. Kada se svaka instrumentalna dionica sluša pojedinačno, uviđa se jedinstveni i prepoznatljiv karakter što ponovno mijenja doživljaj albuma - od prvotne kompaktnosti u susret moćnih likova, pojedinaca koji su samouvjereni i vješti, na trenutke prikladno bahati. 

Trokut je hvalevrijedan projekt. Njihova muzikalnost nadilazi tehnički perfekcionizam - ona se nalazi u emociji, atmosferi i doživljaju. Uz razne utjecaje, stvorili su prepoznatljiv zvuk koji je spoj tradicionalnog i modernog, na najbolji mogući način.

 

Popis pjesama: 

1. Spinning Top

2. Möbius Strip

3. Shapeless*

4. Jitter

5. Porzellan (feat. Ana Čop)*

6. Exhale

7. Memories (Part I)

8. Squircle

9. Aether*

10. Memories (Part II)

 

*top pjesme

 

Maja Trstenjak
Maja Trstenjak

Glavna urednica portala Sound Report