Žestoki Mando Diao u intimnoj atmosferi Vintage Industrial Bara
08.02.2018. 10:34
"Skandalozna" objava u utorak, dan uoči koncerta Mando Diaa, kako će se zbog premale prodaje karata dotični prebaciti u manji prostor, točnije Vintage Industrial Bar, gotovo šokantno je djelovala na hrvatske glazbene poklonike, ne nužno i fanove ovog benda. Iz bujice sarkastičnih komentara izdvajali su se oni obožavatelja koji su i ovaj put bili dio nastupa energičnog rock sastava, i prema njihovu opisu s društvenih mreža, kako se i očekivalo, bila je ovo prava intimna klupska svirka.
Photo: The OBGM, credit: Filip Bušić
Gotovo neočekivano dobro je bilo vidjeti sparkiran gigantski bus za turneju benda ispred prostora Vintagea. I sama pomisao koja gomila tehničke opreme putuje s bendom podsjetila me da se radi o bendu koji iza sebe ima čitav tim ljudi koji se brine da svaki zvuk bude savršen. I zaista, ne može im se naći niti jedna zamjerka.
Photo: The OBGM, credit: Filip Bušić
Točno prema najavljenoj satnici, Kanađani iz Toronta The OBGM u 20 i 30 počinju zabavljati malobrojnu publiku setom od četrdesetak minuta. Kao po zadatku, došli su nas zagrijati za glavnog izvođača, a usput se evidentno odlično zabavljaju izvodeći psihodelični punk rock funk. I bilo bi dobro kada bi s opisom njihova stila mogli tu stati, ali osjete se značajni kulturološki, usudim se reći i plemenski utjecaji, što ne čudi kad se sjetimo da je Toronto izrazito multikulturalan grad. Dečki iz benda su kraj nastupa odradili skočivši s bine u publiku, i time su privukli ljude bliže, što zbog znatiželje, što zbog onog osjećaja: "sad je zadnja prilika da im pokažemo poštovanje i na taj način zahvalimo što su došli". Ukupan dojam koji na prvu ostavljaju OBGM je više nego solidan, odlično bi funkcionirali na festivalskim binama, imaju moć da zabave ljude i rasplešu ih.
Photo: The OBGM, credit: Filip Bušić
Nakon kompletnog pregleda "sounda", prodorni intro nalik na himnu ispunio je slušne kanale circa petstotinjak poklonika švedskog benda Mando Diao. Već po samom izlasku na binu, osjetila se njihova hrvatskoj publici dobro poznata energija, koju smo dosad vezali za vrele ljetne festivalske noći. Bjornov prodorni hrapavi glas cijelu večer nas je neumorno pratio, što pjesmom, razgovorom ili poticanjem. Evidentno je da ne pristaju na prosječnu publiku i da se maksimalno trude na pozornici. Publici onda nije problem otpustiti kočnicu i prepustiti se ovolikoj količini šarma i luđački dobre pozitive.
Photo: Mando Diao, credit: Filip Bušić
Šetnjom kroz pjesme, izgledalo je to ovako: nakon intra je išlo nekoliko pjesama s novog albuma, uključujući naslovnu "Good Times". Zatim set nešto starijih u kojima na pjesmi "One Two Three" zaključujem da ću se kako kaže u stihu "keep comming back for more". Nakon toga je uslijedio set laganijih nota s naglaskom na "Mr. Moon" i "Break Us" gdje Bjorn maksimalno pokazuje svoju ranjivu i romantičnu stranu.
Photo: Mando Diao, credit: Filip Bušić
Iako smo se susreli s kompletnim presjekom njihove karijere, "Gloria" je bila i ostala himna benda. Odsvirali su ju pred kraj koncerta, a neposredno prije bisa, u kojem su zablistale premijerna live izvedba nove pjesme "Brother", nova plesna "Shake" i već zapamćeno posljednja, najveća uspješnica "Dance With Somebody".
Rasplesana publika je u ekstazi pjevala i plesala, te potpuno posvetila svoju pažnju bendu. Za svaku pohvalu je i pristojnost poštovanja satnice i dolaska na vrijeme, pa smo tako zajedno uživali svega sat i četrdeset minuta alternativnog plesnog rocka.
Photo: Mando Diao, credit: Filip Bušić
Summa summarum, neočekivano vesela srijeda navečer. Još mi odzvanja Gloria u ušima, dok mislim kako je ovaj bend bio pred raspadom, pobjegao na švedski otok, počeo ponovno stvarati da bi 2018. u jednom zagrebačkom klubu razveselio toliko ljudi. Hvala, Mando Diao, do sljedećeg puta, plešemo s vama!
Galeriju fotografija pogledajte ovdje