Metal titani na Zagrebačkom velesajmu
02.06.2016. 15:20
Uz podosta velikih imena koja su posjetila, ili to tek planiraju, Hrvatsku ove godine u organizaciji Los Angeles Agencya, poput Chris Cornella, Die Antwoord, Iron Maiden i sl., fanovi žestoke glazbe sinoć, 1. lipnja, su imali priliku iskusiti pravu metal poslasticu u devetom paviljonu Zagrebačkog Velesajma. Zagreb je ugostio polovicu Velike Četvorke thrash metala - Slayer i Anthrax. I prije prvih tonova s pozornice, deveti paviljon bio je prilično popunjen, a mnoštvo u crnim majicama s nestrpljenjem je iščekivalo pola devet.
S nezamjetnim zakašnjenjem od možda pet minuta, Anthrax je započeo tulum. Uvodna "Caught in a Mosh" već u prvim sekundama rasplesalo je i razbengalo publiku u prednjem dijelu dvorane. Melodične vokalne dionice Joeya Belladonne popraćene su glasnim pjevanjem publike, žestoki riffovi gitare Iana Scotta i čvrsti bubnjarski ritmovi Jona Dettea energičnim benganjem i skakanjem. Bas i bubanj ipak su većinu vremena zaglušivali ostatak instrumentala, tako da gitarske solaže gotovo da nismo ni čuli, a vokal je tijekom većine koncerta bio žalosno nerazumljiv. Scott nam se obratio prije "Evil Twin" i dodatno pojačao emocije publike s upitom "Do you love thrash metal?!" Pjesme s novog albuma "For All Kings" nisu ipak ostavile tako jak dojam na publike kao stare uspješnice poput "Medusa," obrade "Got The Time" i "Antisocial," a naročito "Madhouse" i posljednja stvar Anthraxovog seta "Indians." Mnogi bi se složili da bi rado čuli još pokoju stvar, a ne samo devet pjesama koliko su odsvirali u nešto manje od sat vremena, ali nakon završetka repertoara njujorških trešera, bilo je jasno tko je ipak zvijezda večeri, a tko samo predgrupa. Unatoč prilično lošem zvuku i nesnosnoj vrućini u dvorani, atmosfera je bila nabrijana i publika je bila spremna na razaranje.
Nakon pola sata pauze, koju su mnogi iskoristili kako bi uhvatili malo zraka izvan dvorane i okrijepili se novim bezobrazno skupim pivom od bezobraznih četiri deca, AC/DC-jev "Thunderstruck" pozvao je ekipu natrag na položaje, a nakon toga je s "Delusions of Saviour" započeo koncert thrash vladara Slayer. "Repentless" je, unatoč tome što je prilično nova, odlično je nastavila brzi i nezaustavljivi rast zlokobne i žestoke energije u prostoriji. U nastavku smo dobili "Postmortem," a potim i "Disciple," meni jednu od najdražih Slayerovih pjesama. Zvuk je, unatoč osjetnom poboljšanju od Anthraxa, i dalje bio pomalo mutan. Ipak, "God hates us all!" se orilo iz publike očaravajućom snagom.
Središnji dio koncerta, nakon izrazito nabrijane "War Ensemble," bio je rezerviran za noviji repertoar. Nesumnjivo je da su stare poznate stvari daleko više zapalile većinu prisutnih, ali "When Stillness Comes," "You Against You," "Take Control" i "Pride In Prejudice" pošteno su razmahali kose i ostavile dojam da King i Arraya imaju još štošta zanimljivo za ostaviti svijetu i da nove stvari stoje rame uz rame velikim numerama poput "Hate Worldwide" koja se našla kao intermezzo među pjesmama s novog albuma. "Dead Skin Mask" ipak je izazvala najveće oduševljenje, sve dok nisu na red došle himne svakog ljubitelja Slayerove glazbe, ali i svakog metalca koji drži do sebe.
Pozadina pozornice se odjednom mijenja, a pjesme koje su svi najviše priželjkivale počele su energično, brzo i beskompromisno kositi sve pred sobom. "Seasons in the Abyss," "Hell Awaits" i "South of Heaven" doveli su nas u predekstatično stanje, a već udarci bubnja koji su najavljivali "Raining Blood" su potpuno raspametili hrvatske metalce. Kad je uvodni riff krenuo, više ni jedna glava u dvorani nije ostala mirna. Čuli smo i "Black Magic," a potom se pozadina opet mijenja i modificirani logo Heinekena s natpisom Hanneman pojavila se pred nama, a "Angel of Death" dovela je do kulminacije u atmosferi i bez obzira na manjak kisika, benganja i skakanja u publici nije falilo. Arraya nas tijekom cijelog koncerta nije častio s puno riječi, pa tako ni na samom kraju. Pozdravio nas je u uz kratku zahvalu i "Good night!" te priveo jedan od najžešćih tuluma ove godine kraju.
Osim vrhunske svirke i zahvalne publike, cijeli jučerašnji događaj imao je i svojih negativnih strana. Prvenstveno s bahatim zaštitarima na ulazu koji su osim svog odnosa prema prisutnima bili i pomalo zbunjeni i nedosljedni. Na primjer, nekima od njih nije smetalo što prisutni nose lance na hlačama, dok ih drugi nisu puštali kroz ogradu. Na vlastite sam oči vidio i kako jedan od zaštitara u nevjerici gleda frajera kako nosi gramofonsku ploču (mislim, logično, pošto svi znamo da ako se dovoljno precizno zavitla, ploča može, ne daj Bože, nekom glavu odrubit), dok ga drugi s istom tom pločom bez primjedbe pušta unutra. Remenje s metalnim zakovicama je oke, ali lanac na novčaniku ne. Sasvim logično.
Najveći minus ipak bio je zvuk, koji je tijekom cijelog koncerta graničio s katastrofalnim. Iako se nešto popravila situacija na tom frontu kad se Slayer popeo na binu, u prvim redovima i sa strane je zvuk bio toliko mutan da sam se u par navrata morao skloniti pred kraj dvorane, gdje je jedino bilo slušljivo, da bih uopće mogao čuti koju pjesmu sviraju. Kod tonca je zvuk jedino bio ok, ali ako je kod tonca samo ok i ništa više od toga, nije čudo da je ostatak dvorane slušao buku. Spomenuo bih još samo ventilaciju koja očigledno u devetom paviljonu stoji za ukras jer je zraka nestalo već negdje oko Anthraxove "Antisocial." Za event ovih razmjera i bendove ovog kalibra, sramotno i otužno.
Ipak smo se mi pošteno zabavili, ako ništa drugo, u inat vrućini i bezobraštini hrvatske koncertne organizacije, te iako smo ih već više puta gledali u Hrvatskoj, veselimo se i sljedećem Slayerovom koncertu.
Set-lista Anthrax:
Caught in a Mosh
Got the Time
Madhouse
Antisocial
Fight 'em 'til You Can't
Evil Twin
Medusa
Breathing Lightning
Indians
Set-lista Slayer:
Delusions of Savour
Repentless
Postmortem
Disciple
God Send Death
War Ensemble
When Stillness Comes
You Against You
Mandatory Suicide
Hate Worldwide
Dead Skin Mask
Pride in Prejudice
Take Control
Seasons in the Abyss
Hell Awaits
South of Heaven
Raining Blood
Black Magic
Angel of Death