photo: Alejuandro Buendija/Rock&Off 2021., credit: Matej Grgić/Rock&Off
Rock&Off najblistaviji i kad je najteže - trijumf Je Veux na impresivnom spektaklu
05.02.2021. 10:29
Treća po redu dodjela Rock&Off glazbenih nagrada održala se u nešto drugačijem obliku od onog na koji smo navikli. Uz nikada manje prisutnih u Tvornici kulture, no s neopisivom količinom emocija koje su se u svima nakupile nakon najteže godine u povijesti glazbene industrije.
Rock&Off je uistinu izniman događaj, klupski spektakl, atmosfera na kojoj bi nam zavidjele i najveće svjetske glazbene prijestolnice. Jer, hrvatska alternativna glazbena scena je zapravo jedna velika obitelj, koja se jednom godišnje okupi i nagradi one najbolje.
Ove je godine s apsolutnim pravom najviše nagrada osvojila Je Veux, čak četiri, u kategorijama album godine ("I Glow"), pjesma godine ("Loveable), veliki prasak godine te Pop&Off izvođač godine. Izvedbom pjesme godine uživo je opravdala svaku dobivenu pohvalu - neizmjerna i jedinstvena kombinacija pozitive, ženstvene snage, topline i ljubavi zaradila je gromoglasne ovacije te potvrdila kako bi se, u normalnim uvjetima, za promociju ovog albuma na istom mjestu tražila ulaznica više. Tko zna, možda bi Je Veux ispunila Tvornicu i dvije večeri za redom. Uistinu je jedna fantastična pojava svjetske razine kvalitete kakvu domaća glazbena scena već dulje vrijeme nije doživjela.
No, nalazimo se u 2021. i u novom je normalnom u Tvornici kulture od ukupnog kapaciteta oko 2000 ljudi, bilo samo 150 prisutnih. To su članovi produkcije, izvođači i prezenteri dok su ostali, nažalost, program morali pratiti iz udobnosti kućnog doma. Za vrhunski se virtualni doživljaj, s tehničke strane, maestralno pobrinula ekipa iz tima Izvan fokusa. Scenografija je djelovala impresivno i moćno, svojevrstan dokaz nepresušne snage i nepokolebljivog duha domaće glazbene industrije koja u najtežim trenucima isporučuje svoj najkvalitetniji proizvod. Ove godine s čak tri pozornice - one "glavne" u Velikom pogonu Tvornice kulture, "sporedne" koja je konstruirana na parteru samo za potrebe instrumentalne instalacije fantastičnog Zvjezdana Ružića koji je oduševio svojom izvedbom, ali i stajlingom.
Treća pozornica nalazila se na vrhu nebodera na zagrebačkom Vrbiku, gdje su nastupili Irena Žilić i Bluvinil. Irena je u prethodnoj godini postigla izuzetan uspjeh - grupa Morcheeba najavila je kako će na svom novom albumu obraditi njenu pjesmu "The Moon". Bluvinil pokazao se kao jedan od najperspektivnijih glazbenih projekata, njihov je album "Apaši" nadmašio sva očekivanja i stekao veliku popularnost. Izdvojena pozornica na "tajnoj" lokaciji u gradu, uz impresivne snimke dronom, odvela je Rock&Off na jednu potpuno novu razinu produkcije, u korak sa svjetskim trendovima, nalik na spektakle kakve viđamo na, primjerice, dodjelama nagrada MTV VMA i EMA.
Tamo je nominirane u kategoriji Rap&Off izvođača godine predstavio Hiljson Mandela, nedavno nagrađen Cesaricom za hit godine "Ova ljubav" u suradnji sa Zsa Zsom. Rečeno mi je da sam pozvan da pročitam nominirane u kategoriji "Rap&Off", da bi bilo i malo trapa u nagradi - izjavio je Hilje, apsolutni miljenik publike i javno potvrdio jedini, ogroman i neoprostiv nedostatak ovogodišnje dodjele - činjenicu da je glasačko tijelo, sastavljeno od 83 glazbena novinara, gotovo u potpunosti ignorirao našu nikada jaču i nikada popularniju trap scenu koja nije dobila niti jednu nominaciju, a zaslužila je nekoliko nagrada. Umjesto mladih snaga koje već nekoliko godina posljednjeg vikenda u siječnju u do posljednjeg mjesta ispune Tvornicu i atmosferu dovedu do apsolutno kaosa i uzavrelosti, onih koji obaraju sve rekorde broja preslušavanja na streaming servisima i imaju jaku bazu obožavatelja; većina se hrvatskih glazbenih novinara u procesu predlaganja i glasovanja odlučila za neka njima odavno poznata i već ranije etablirana imena. Tako je ove godine na Cesarici bilo više trapa nego na Rock&Offu, no, nadamo se da će se sljedeće godine već ova pogreška ispraviti te da će tijekom 2021. svi glazbeni novinari koji do sada nisu, upratiti što se zapravo događa na sceni, otkriti ovaj, više ne tako novi zvuk te popratiti trendove i aktualnosti na domaćoj glazbenoj sceni. Nagradu u Rap&Off kategoriji primio je Alejuandro Buendija, za fantastičan album "Škrinja" dio kojeg je te večeri izveo uživo.
U kategoriji Jazz&Off nagradu je primila ekipa iz grupe Chui, što je ukupno peta statua u jednoj večeri koja je pripala obitelji Veverec-Starešinić te potvrdila apsolutnu dominaciju u prethodnoj godini. Pocket Palma proglašena je Electro&Off izvođačem godine, dok je Rock&Off izvođačem godine drugi put za redom proglašen J.R. August koji je nagradu proslijedio Marku Mrakovčiću za kojeg smatra da ju je uistinu zaslužio.
Ako slučajno opet dobijemo Rock&Off nagradu, molim te, reci da ju prosljeđujem Marku Mrakovčiću čiji sam album zbilja dobro preslušao, a čije prijateljstvo i pomoć kompletnoj novoj glazbenoj sceni izuzetno cijenim - stoji u SMS poruci koju je J.R. August poslao Luji Parežaninu, članu svog benda koji je bio prisutan u Tvornici kulture. Predivna gesta.
Ove je godine napravljena iznimka, pa su svi nominirani u kategoriji Koncertnog izvođača godine primili nagradu, a to su ABOP, Damir Urban, Porto Morto, Jonathan i J.R. August. Nagrada za životno djelo posthumno je dodijeljena Draženu Vrdoljaku i Darku Glavanu, legendarnim glazbenim novinarima čiji je rad i danas inspiracija mnogima. Iskonova nagrada publike pripala je Goranu Baretu i grupi Majke. Glazbeni program upotpunili su nastupi Borisa Štoka, Nike Turković, One Possible Option i Marka Mrakovčića.
I "Dešperado" uživo za kraj. Dešperado za starim normalnim, no nikada snažniji i nikada bolji. Nezaustavljivi i nepokolebljivi. Jedinstveni i ujedinjeni. Rock&Off najblistaviji i kad je najteže. I kada je koncertna dvorana polupuna, dobre glazbe ne nedostaje.
autor fotografija: Matej Grgić/Rock&Off