Koncerti

John Malkovich za otvorenje novog ciklusa Lisinski subotom

John Malkovich za otvorenje novog ciklusa Lisinski subotom

Slučajnosti ne postoje! - poručio je sinoć John Malkovich, s pozornice Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. Prepričao je ulomak iz djela Ernesta Sabata, klasika argentinske književnosti prošlog stoljeća. Neuobičajen performans glazbeno-scenski performans otvorio je novi ciklus Lisinski subotom.

Led je probio Varaždinski komorni orkestar, a nestrpljenje otpuhao Radovan Vlatković djelom Brune Bjelinskog Koncertino za rog, čelestu, gudače i udaraljke. Majstor roga sa zavidnom svjetskom karijerom zanimljivom je djelu pristupio s velikim poštovanjem. Spoj elegancije i zaigranosti sličan je i karakteru djela Wolfganga Amadeusa Mozarta, Drugom koncertu za rog i orkestar u Es-duru, KV 417 kojim su završili prvi dio programa. Varaždinski komorni orkestar ozbiljno je shvatio sinoćnji zadatak. Umjerenu raskoš i eleganciju djela Edwarda Elgara, Serenada za gudače u e-molu, op. 20 prenijeli su nježno, emotivno i, premda nemaju snagu simfonijskog orkestra, proželi su dvoranu isključivo vlastitim entuzijazmom i ljepotom zvuka koji proizvode.  

Lisinski subotomfoto: Radovan Vlatković, credit: Lisinski

Veliko umijeće, lakoća izvođenja i preciznost solista, člana Kraljevske akademije za glazbu, završilo je zanimljivim, šaljivim eksperimentom. Djelom za alpski rog koji je napisao Mozartov otac - izvedeno na improviziranom instrumentu koji je nasmijao punu dvoranu. Uz veliki aplauz Vlatković je napustio binu i prepustio je velikom glumcu.

Malkovich Lisinskifoto: John Malkovich, credit: Lisinski

Svjetla su se ugasila. Iz potpunog mraka začulo se zvonce i uvodne riječi Izvještaja o slijepima. Malkovich je ušetao na binu i odveo pijanisticu Anastasju Terenkovu do glasovira. Glazbenicu koja izvođenjem podržava pripovjedača, dodatno naglašava problematiku djela, boji ga melankoličnim tonom te uz izražene disonance pojačava dramatičnost.

Malkovich, Lisinskifoto: John Malkovich, credit: Lisinski

Varaždinski komorni orkestar u pozadini je povezivao priču, pod ravnanjem Alvise Casellatija. John Malkovich ležerno se uživio u lik paranoidnog Fernanda Vidala. Ludilo je samo na trenutke izlazilo na površinu, dovoljno uvjerljivo. Radi se o profesionalcu koji se posvetio djelu s velikom strašću te uz kvalitetne glazbenike iza sebe izveo performans kakav domaća publika nema često priliku vidjeti.

Vrhunski glumac publiku je ostavio u pozitivnom šoku. Najava nove sezone nije mogla biti bolja - izvan okvira standardnog koncertnog karaktera.