Intervju

Ljudi iza scene: Krešimir Blažević i Hrvoje Horvat o trećem Rock&Off-u

Ljudi iza scene: Krešimir Blažević i Hrvoje Horvat o trećem Rock&Off-u

Još nas samo dva dana dijele od treće dodjele nezavisne novinarske nagrade „Rock&Off“. Ove će se godine održati u nešto drugačijem izdanju, sukladno svim epidemiološkim preporukama, a publika će moći pratiti stream uživo 4. veljače od 20 h preko YouTubea. O detaljima dodjele, ali i ostalim Rock&Off projektima te viziji za budućnost popričali smo s direktorom nagrade Krešimirom Blaževićem i umjetničkim direktorom Hrvojem Horvatom.

Pandemija je donijela velike modifikacije u načinu rada glazbene industrije. Koliko je bilo zahtjevno prilagoditi Rock&Off u okruženju „novog normalnog“? Koji je najveći izazov s kojim ste se susreli?

Hrvoje Horvat: Najveći izazov bio je čekati epidemiološke mjere i nekako se pokušati prilagoditi pa je zadovoljstvo što će svi u Tvornici nastupiti uživo. Nažalost, neće biti publike.

Krešimir Blažević: U principu nam je najveći izazov sama dodjela nagrade, ali sve ide po planu tako da vjerujemo da ćemo u ovim mogućnostima stvoriti zanimljivih i izazovnih sat i pol-dva.

 

Kako će izgledati ovogodišnja dodjela nagrada?

K: Naravno, bit će drugačija nego prethodnih godina s obzirom na Covid 19 i pravila kojih se moramo držati. Bez publike, a s live streamingom. Držimo se nekog hodograma koji smo imali prve dvije dodjele što se tiče samih nastupa i dodjela, uz neka iznenađenja kako bi svima vrijeme ispred monitora u četvrtak 4.2. prošlo brzo i zanimljivo.

 

 

Mnoge su iznenadile ovogodišnje nominacije u kojima su „prevladala“ neka već ranije etablirana imena koja su se često pojavljivala i na nominacijama za nagradu Porin. Je li vas ovakav odabir glazbenih novinara iznenadio? Što mislite o ovogodišnjim nominacijama?

H: Za nagradu su prijedloge davali i o nominacijama odlučivali isključivo novinari, njih 80-ak iz svih medija koji svakodnevno prate scenu. Tako da je ovo demokratski izbor, zbroj svih glasova, među kojima ima i manje poznatih i etabliranih imena. Jednostavnije rečeno, ovo nije niti alternativna niti mainstream nagrada, ovo je samo odabir 80-ak novinara koji profesionalno prate scenu. 

K: Realno, da, nedostaju neka imena koja su iskočila tijekom godine kod publike i djela medija ako govorimo o glazbenicima koji su bliži Rock&Offu i to nas je donekle iznenadilo. S time ne umanjujem vrijednost rada ovih koji su nominirani. Što se tiče samih nominacija, generalno su šarolike žanrovski u glavnim kategorijama i to nam je drago.

 

Tri godine nakon, kakva je vaša vizija nagrade Rock&Off? Bi li možda, po vašem mišljenju, odabir žirija trebao biti usmjereniji prema mlađim i još uvijek ne toliko etabliranim glazbenicima?

H: Princip i jest u tome da se ne utječe na izbor žirija. Žiri i jest tu da odabere što misli da treba odabrati. Činjenica da ima poznatijih imena ne bi trebala biti problem jer su svi oni još uvijek premalo poznati kod domaće masovne publike.

K: Nakon treće godine već znamo i vidimo neke stvari koje bi trebalo, ne bih rekao mijenjati, već modificirati i unaprijediti i samim time napraviti samu nagradu još zanimljivijom. Svakako da nam je jedna od glavnih zadaća predstaviti ili, kako si napisala, usmjeriti se prema ne toliko etabliranim glazbenicima i nastojim to napraviti, ali novinari su ti koji kreiraju ovu nagradu.

 

Darko Glavan i Dražen Vrdoljak ovogodišnji su dobitnici nagrade za životno djelo. Kako su oni utjecali na vaš rad i koliko je njihov rad i utjecaj osjetan u glazbenom novinarstvu danas?

H: Darko Glavan i Dražen Vrdoljak rodonačelnici su rock kritike kod nas i kao takvi su sustav vrijednosti koji je postojao u svijetu prebacili na domaći teren. U tome je njihova uloga bila i jest neprocjenjiva. Glavan je prvi tekst objavio 1969., u godini Woodstocka, a idućih dekada obojica su razložno i sustavno pisali o fenomenima i pojavama na domaćoj sceni, što je definitivno ostavilo traga sve do danas.

 

U službenom priopćenju o dodjeli nagrade za životno djelo istaknuli ste da je publika nekada otkrivala glazbu na prijedlog glazbenih novinara, a danas imaju YouTube i TikTok. Koja je onda, iz vaše perspektive, funkcija glazbenih novinara danas?

H: Funkcija je manje više slična kao i nekada, iako su se uvjeti rada potpuno promijenili. No, dobri i sadržajni tekstovi i dalje utječu na one koji ih čitaju, pogotovo u ovo vrijeme kad postoje mnoge platforme koje demokratičnije daju prostora za različita mišljenja. 

 

 

Osim nagrade Rock&Off prošle ste godine pokrenuli i radio Rock&Off. Kako napreduje taj projekt?

K: Online Rock&Off radio napreduje dobro, zadovoljni smo. Ima tu još puno prostora za napredak, ali nije niti zamišljen da bude FM radio pa samim time ne može biti profitabilan, tako da gledamo da bude samoodrživ u mogućnostima koje imamo. Vjerujem da svatko tko se spoji na radio sigurno može naći dobru i provjerenu glazbu s Rock&Off scene.

 

Također, prošle je godine velik interes izazvala i organizacija Male Rock&Off škole novinarstva. S prvom generacijom polaznika surađujete na radiju Rock&Off, a neki su postali novinari pojedinih glazbenih portala. Kako ste zadovoljni razinom znanja i vještina koje su polaznici tamo stekli i je li u planu upis nove generacije?

K: Školica novinarstva se pokazala kao odličan projekt koji ide dalje. Svi polaznici su pokazali dobru razinu znanja, ali i volje i želje za radom i učenje. Drago nam je da su neki već našli poslove jer nam je zapravo to i cilj, dati im preko mentora neki uvid kako pristupiti glazbenom novinarstvu.

 

I za kraj, ima li možda potencijala i interesa za širenje nagrade Rock&Off na regionalnu razinu u bližoj budućnosti?

K: Za sada nemamo, ali nikad ne znaš što nosi sutra…

 

dr.sc. Maja Trstenjak
dr.sc. Maja Trstenjak

Glavna urednica portala Sound Report