Novost-i

Otvoren Exit festival - partijana po starim pravilima do rane zore bez ograničenja

Otvoren Exit festival - partijana po starim pravilima do rane zore bez ograničenja

Tko čeka - dočeka. Dočekali smo i to - nakon dvije godine vratili smo se na staro, na Petrovaradinsku tvrđavu i nastavili točno tamo gdje smo stali, jer jednom kada prođete sve prepreke i zapreke političko-zdravstvenih pravila, tada možete uživati u apsolutnoj slobodi dvadesete proslave najvećeg i najpoznatijeg regionalnog festivala - Exit festivala.

Prepreke nikako nisu zanemarive, pogotovo ako dolazite iz Hrvatske, zbog čega je za pretpostaviti da je publike iz ovog dijela regiona bilo najmanje, barem sudeći po glasnoći ovacija za vrijeme koncerta Senidah koja je prozivala publiku iz svake države bivše Juge pojedinačno. I tako su Hrvati bili nekako najtiši, najsramežljiviji. Zašto? Zato što naša legendarna Covid putovnica ovdje apsolutno ništa ne vrijedi te smo jedini susjedi kojima je potreban obavezan PCR test za prelazak granice. Slovenci, Bosanci, Crnogorci i Makedonci puno jednostavnije mogu prijeći granicu, jer, ili im nije potrebno ništa ili im je dovoljna potvrda o vakcinaciji u njihovoj domovini. No, očito je izbio neki beef između Sputnika i Pfizera, kako se u ranu zoru našalio Vojko s Fusion pozornice, stoga vam prije puta ne gine izbijanje minimalno 400 kn iz novčanika uz obavezno zabijanje testnog štapića u nos. I premda prema najnovijim uputama Ministarstva spoljnih poslova Republike Srbije prema pravilu faktičkog reciprociteta priznavanja cjepiva (tj. vi nama, mi vama), običan čovjek mogao bi pomisliti da nam sada COVID putovnice vrijede, no PCR test je ipak zlatni standard, kako mu vole tepati iz našeg stožera. 

I kada se to pregrmi dolazimo do sljedećeg problema - prijevoza. Novi Sad je i u normalnim okolnostima nešto kompliciranije povezan sa Zagrebom, no sada je čitava stvar još kompleksnija. Vlakovi ne voze preko granice (do kada, pitali smo HŽ prije nekoliko tjedana - ne zna se), a busevi voze svake prijestupne. Organiziranog prijevoza nema. Osobni automobil tako je skoro pa jedina opcija, no srećom u posljednji se tren misteriozno pojavila izvanredna (nekada redovna) autobusna linija Zagreb-Novi Sad.

No, sve za Exit, jer Exit za sve. Veliko otvaranje i najava izlaska Srbije i svijeta iz pandemije nešto je što se naprosto ne smije propustiti, stoga smo nakon svih peripetija sretno stigli u Novi Sad i ušli u jedan povijesni mikrokosmos u kojem je sve normalno. Usprkos tome, ne bi bilo loše da se na festivalskom području postavilo više punktova za dezinfekciju, onako, bez obzira na situaciju, higijenski je, a u proteklih smo se godinu dana totalno ufurali u higijenu i dobro usavršili tehniku pranja ruku. 

Bukiranje svjetski poznatih izvođača ove je godine zasigurno bilo izazovnije nego ikad, no usprkos svemu, Exit ekipa uspjela je dovesti najpoznatija svjetska DJ imena kako bi spektakl na Dance Areni bio potpun, dok su glazbenici s tradicionalnim instrumentima i većim postavama ipak bio u manjini. 

I krenimo napokon na najzanimljivije glazbene trenutke večeri.

Senidah. Nova kraljica regionalne glazbene scene te se večeri nažalost više oslanjala na playback nego na vlastiti prepoznatljivi i predivan vokal. Naime, na glavnoj je pozornici dočekana velikim ovacijama, izazvala je ogroman interes publike. Uz nju je bio i bend, što je fantastično unapređenje i iznenađenje - bubnjar, gitarist i DJ izvrsno se uklapaju u svaku njenu pjesmu i odradili su vrhunski posao, no nažalost, snimljena vokalna dionica bila je cijelo vrijeme izuzetno glasna, stoga je njen pravi vokal uživo bilo gotovo nemoguće čuti. Da, možda ne bi zvučao jednako savršeno kao nasnimljeno, ali to i jest čar nastupa uživo, daje im posebnu energiju i na kraju dana, zato i postoje. Senidah je inače izvrsna pjevačica i bilo je razočaravajuće više slušati njen nasnimljen glas od onog trenutno stvarnog, jer, to se i čekalo, zar ne? Posebice kod nekog njene veličine i značaja. Pozornicom vlada samouvjereno, izvrsno joj pristaje kolosalna produkcija ovog mjesta, bend kvalitetom daje novu dimenziju pjesmama, stoga uistinu ne treba postojati razlog zašto njen sirovi vokal ne bi također jednako glasno i snažno protresao tvrđavu. 

No, Buč Kesidi je pokazao kako se to radi. Uživo. Sirovo. Energično. Fantastično. Nevjerojatno je koliko su se uzdigli od prethodnog Exita i postali popularni diljem regije. Trenutno promoviraju koncertni film u kinima, a ovaj njihov nastup je nešto što će se još dugo vremena prepričavati. Šljokice i blještavilo posvuda - impresivan su duo koji istinski uživa u onome što radi, a radi to izuzetno kvalitetno, sofisticirano i profinjeno. Ispred pozornice okupili su impresivan broj obožavatelja koji su znali baš svaki njihov stih. Velike su zvijezde među publikom, karakterom neodoljivo simpatični te kao glazbenici uistinu iznimni, jedinstveni i posebni. Nadmašili su sva očekivanja i razvalili sve pred sobom, pripremivši teren još jednom gitarističkom bendu, Hladnom pivu. 

Sudeći po sinoćnjem odzivu, moglo bi se zaključiti da su dečki iz Gajnica trenutno popularniji u Srbiji nego u Hrvatskoj, a i ovdašnja ekipa nekako više preferira njihove stvari najnovijeg opusa. Veoma zanimljivo. Korektni kao i uvijek, dali su upravo ono što se od njih iščekuje, jer godine iskustva uz veliku želju za ponovnim sviranjem uživo učinilo je svoje. 

Za to vrijeme na Fusion bini Marko Louis rasplesao je ekipu svojom jedinstvenom fuzijom žanrova, koje je riječima teško opisati, a na balkanski melos koji se provlači kroz čitavo njegovo stvaralaštvo je uistinu teško ostati ravnodušan. Okupio je zavidan broj ekipe koja je istinski uživala u njegovoj izvedbi, a on im je, kao vrhunski glazbenik, jedan od ponajboljih na ovim prostorima pružio iskustvo na najvišoj razini kvalitete, jer, uvijek na pozornici ostavlja srce, beskompromisno i iskreno. 

U “rupi”, nekoliko desetaka metara dalje kaos - prostor ispred pozornice Gang Stage bio je premalen za sve fanove naše zvijezde, osječkog repera umjetničkog imena z++. I dogodila se - magija. Exit je iz njega izvukao ono najbolje - nikada opušteniji, nikada raspoloženiji, nikada energičniji, napravio je tulum epskih razmjera dok ga je publika toliko puta nadglasala da je uistinu teško zaključiti koja je njegova pjesma najveći hit. Sve su. Osmijeh na licu njegovog kolege iz Retfatlante Massima Savagea govorio je sve - istinska sreća i oduševljenje, jer ovo uistinu nitko nije očekivao. z++ je euforično nekoliko puta izjavio kako mu je ovo do sada najbolji koncert. Energija koja liječi sve, od korone do slomljenog srca jer je ona o’šla u Beli Manastir. Imamo li nova dva kralja Exit festivala? Definitivno.

Sajsi MC samom je pojavom raspametila sve prisutne. Njenih sat vremena bio je izuzetan presjek najvećih hitova, odlično izmiksanih i umiksanih, nabrijanih do krajnjih granica. Bilo je i striptiza, bilo je i društveno-aktivističkih #freebritney poruka, jer, to je Sajsi. Uz Tijanu i DJ-a BKO čine izvrsnu ekipu koja nikada ne razočara.

Na Mainu je za to vrijeme vrtio DJ Snake (taki-taki), denseri su na Dance Areni jutro dočekali uz Amelie Lens i Charlotte de Witte, dok su se prve zrake jutarnjeg sunca na Fusion pozornici pozdravile uz rime omiljenog Vojka V i simpatičnog DJ VRHa. 

Uz nesnosne vrućine i na vrhu toplinskog vala klizimo prema drugom danu Exit Festivala 2.0. Vidimo se tamo. Vatromet je bio odličan, epski štoviše. 

dr.sc. Maja Trstenjak
dr.sc. Maja Trstenjak

Glavna urednica portala Sound Report