"Road to Utopia" - usred višemilijunskih tužbi zbog tragedije na Astroworld festivalu, Travis Scott najavio rezidenciju u Las Vegasu
04.08.2022. 11:19
Scott će održati sedam nastupa u klubu Zouk u periodu od rujna do listopada.
U tragediji koja se dogodila na Astroworld festivalu 5. studenog prošle godine živote je izgubilo jedanaestero ljudi (najmlađi je bio devetogodišnji dječak), 5000 ih je ozlijeđeno (od kojih 732 teže), a protiv organizatora festivala Travisa Scotta i kompanije Live Nation podignuto je stotine tužbi čiji ukupni iznos traženih odšteta prelazi stotine milijuna američkih dolara. Scotta i Live Nation optužuje se za nemar i propuste u organizaciji koji su doveli do sigurnosnih nedostataka, prekapacitiranosti, uslijed kojih je nastao stampedo te naguravanja koja su izazvala smrti i ozlijede. Scotta se također optužuje da nije na vrijeme zaustavio koncert te da je nastavio s nastupom čak pola sata nakon što je houstonska policija koncert proglasila događajem s velikim brojem žrtava, te za poticanje nereda. Suđenja će trajati još godinama, a događaji proteklih mjeseci i dana dali su odgovor na pitanje kako će se tragični događaji iz Houstona odraziti na karijeru Travisa Scotta.
Naime, u prvim danima i tjednima nakon Astroworld festivala, u velikom dijelu javnosti prevladavalo je mišljenje da je karijera Travisa Scotta završena. Predviđala su se otkazivanja koncerata, njegovih lukrativnih sponzorskih ugovora (npr. Nike, McDonald's, Epic Games, Dior...), no u konačnici ništa od predviđenog nije se dogodilo (uz minorne poteze poput povlačenja energetskog pića “Cacti” i suspenzije njegovog avatara u video igri Fortnite). Iako je Scott izgubio najavljeni headlinerski nastup na Coachelli i još nekoliko najavljenih datuma, a tenisice s njegovim potpisom kasnije nego predviđeno su plasirane na tržište, to su vjerojatno bili samo potezi “dok se ne slegne prašina”. Sam Scott u prvim mjesecima ponudio je pokriti troškove psihoterapije svih onih koji su nazočili koncertu, a koji smatraju da im je terapija potrebna, refundacije ulaznica te plaćanje troškova pogreba žrtava (obitelji su odbile) te se povukao s društvenih mreža, a svoju verziju događaja u kojoj se odriče svake odgovornosti ispričao je u intervjuu s Charlemagne The Godom te nekoliko mjeseci bio poprilično “ispod radara”.
No, korak po korak Scott se uz gotovo cameo nastupe počeo pojavljivati u javnosti, a uskoro su “kapnule” i prve velike najave. U lipnju je za 6. kolovoza najavio veliki koncert u londonskoj O2 areni, a zbog velike potražnje dodan još jedan datum. Ovih dana osvanula je i vijest da Scott za rujan i listopad priprema za rezidenciju u Las Vegasu koja će obuhvaćati sedam nastupa u klubu Zouk. Scott je u istom klubu održao koncert iznenađenja ovog svibnja nakon dodjele Billboard Music Awards. Glasnogovornik kluba Scotta je nazvao “jedinstvenim i multitalentiranim umjetnikom”, a njegov nastup u Zouku najavio je kao “show bez presedana kakav Las Vegas još nije vidio”. Također, Scott uz londonske i nastupe u Las Vegasu za studeni ima najavljene nastupe na Primavera Soundu u Sao Paulu, Buenos Airesu i Santiagu.
Čemu uopće ovo nabrajanje svih trenutnih i budućih aktivnosti Travisa Scotta? Zašto je on uopće relevantan? Događaji na Astroworld festivalu bili su neizrecivo tragični i zastrašujući, a ono što ih čini još jezivijim je činjenica da ih se toliko lako moglo izbjeći da su poštovana sva propisana sigurnosna pravila, da je bio zaposlen adekvatan broj adekvatno osposobljenih ljudi, da nije prodan prevelik broj ulaznica... Nesreće se događaju, to je realnost, ali ovo nije bio splet nepredvidivih okolnosti van ruku organizatora. Postoji cijela struka koja se bavi s predviđanjem upravo ovakvih situacija i načina na koje ih se može izbjeći, no netko je odlučio samo “malo” izokrenuti propise, “malo” povećati kapacitet, “malo” uštedjeti na osoblju i stvorio savršene sastojke za koktel užasa koji se odvio 5. studenog u Houstonskom NRG Parku.
Ovo ne bi trebao biti lov na vještice, Travis Scott, Live Nation i ostali tuženi imat će priliku izložiti svoju obranu pred sudom kada za to dođe vrijeme, a do tada su kao i svi nevini dok se i ako se dokaže suprotno. Ipak, postoji i ona neformalna odgovornost, moralna odgovornost i čisti ljudski obzir prema drugome. Kakva poruka se šalje obiteljima žrtava, ozlijeđenima i svima onima koje je ovaj događaj dotaknuo direktno ili indirektno? Koliko autentično zvuči izražavanje sućuti i žaljenja kada je evidentno da je jedini prioritet nastavak karijere što prije i pod svaku cijenu. Travis Scott ima svoju vjernu fan bazu koja mu neće nikada okrenuti leđa i punit će koncerte unatoč svemu, no, zar je to jedino važno? Koliko bi se empatičnije i humanije (čak i kada bi bilo samo za potrebe PR-a) doimao da se na barem godinu dana od tragedije pritajio, ne lansirao sponzorske kampanje, ne planirao rezidencije, male, velike ili srednje koncerte nego se posvetio zajednici koja mu, barem deklarativno, znači toliko mnogo? Koliko je glasna šutnja sponzora i većeg dijela glazbene industrije u cijelom ovom procesu? Razlog svemu ovome je isti kao i razlog propusta koji je do tragedije doveo – novac. Novac i pohlepa. Pravni stručnjaci predviđaju da će Scottu teško biti dokazati odgovornost na temelju raspoloživih dokaza, a s obzirom na čvrstu mrežu potpore, kako god se ova situacija razmota, Travis Scott će biti sasvim u redu. No, što je s ostalima?