Žestoki Good Vibrations uz Kein Engel, Flesh i Autarch
21.01.2016. 12:39
I ova srijeda donijela nam je još jedno izdanje Good Vibrationsa u Vintage Industrial Baru, ovoga puta u metal izdanju, posebice obožavateljima najpopularnije proizvoda njemačke metal industrije - Rammstein. Uz Kein Engel, najbolji i sve popularniji domaći Rammstein Tribute, zasvirali i heavy metalci Flesh, te nešto noviji bend na zagrebačkoj sceni, groove/stoner metalci Autarch. Program je počeo oko 20:30, a svirka nešto iza 21 sat.
Autarch je zagrebački metal kvartet koji u svom zvuku kombinira groove inačicu metala s elementima stonera i hardcorea. Iza sebe zasad imaju tri singla koji su dostupni na njihovoj bandcamp stranici. Otvorili su koncertni dio večeri "invokacijskim" uvodom koji se razvijao na bazi nekoliko riffova i fraza i koji je, kako se ispostavilo, zvučao i najbolje. Nastavili su predstavljajući autorski materijal pred malobrojnom publikom, tek do zadnje stvari kada se dvorana donekle popunila da ostavi dojam da ne sviraju samo za nekoliko poznanika s lijeve strane pozornice. Autarch nije uspio postići veliki uspjeh kod publike. Zvučali su pretežito neujednačeno i pomalo šlampavo, gitarske dionice su često bile mutne i nejasne, ritam sekcija nedovoljno čvrsta, pogotovo ako je riječ o bendu koji se predstavlja kao "groove" kolektiv. Na vokalima su izmjenjivali gitaristi, no ni jedan ni drugi nisu impresionirali niti vokalnim sposobnostima, niti kontaktom s publikom i animacijom iste, a tekstovi su zvučali nerazumljivo. Osim što im pjesme odaju dojam da su ipak građene sa smislom i dobrom idejom, realizacija bi ipak trebala biti na malom višem nivou.
Autarch @ GV, foto by Marko Plečko
Nakon kratke izmjene i testiranja video zida, heavy metalci Flesh su preuzeli scenu. Oni su zagrebačka trojka koja, kako sami kažu "svira heavy, samo za vas." Formirani su 2004. godine, prošle godine su izdali self-titled album koji je dobio mnoge pohvale od strane kritičara, a osim toga, mogu se pohvaliti i nastupom na slovenskom MetalDays festivalu, također prošle godine. Uz stripovsku sisatu djevojku na video zidu, čvrsto su i žestoko otvorili svoj set. Reski i melodični riffovi, žestoke vrišteće vokalne dionice Roka Nikolića, pjevača, basista i frontmena, te brzi i nabrijani ritmovi bubnja, vrlo su brzo zagrijali Vintage, a dio publike se rasplesao u prepoznatljivoj maniri mahanja kosama i poganjem. Tehnički su vrlo kompetentan bend, energičan te auditivno i vizualno zanimljiv (izuzev možda jedne malo preuske majice), što se pokazalo i zamjetno većim odazivom publike u dvorani. S druge strane, nakon što je rečeno da Flesh svira heavy metal, nema se puno više toga za reći. Nažalost, heavy kao takav je često podložan samo prežvakavanju heavy legendi iz osamdesetih, pa tako ni Flesh nije donio neku veliku inovaciju na Good Vibrations stage. Kraj njihovog nastupa označio je pomalo otužni bis na koji ih gotovo nitko nije zvao osim njih samih (točnije, nakon što su nas pozdravili nakon zadnje pjesme, ostali su stajati na svojim mjestima pokušavajući izvući da ih netko zamoli da sviraju Motorhead). Što su na kraju i uspjeli te zasvirali Lemmyev najprepoznatljiviji hit - "Ace of Spades."
Flesh @ GV, foto by Marko Plečko
Kad smo već kod tog trenutka večeri, spomenuo bih kako sam nekoliko puta u svojim razgovorima s prijateljima, kolegama i poznanicima, spomenuo jedan fenomen koji sam primijetio da se gotovo bez iznimke ponavlja. Naime, na koncertima na kojima se pojavljuje određeni dio zagrebačke rock scene, često se pojavljuje i nekadašnji pobjednik dječje Eurovizije, danas perspektivni rock vokalist, Dino Jelusić. Spominjao sam tako da svaki put kad ga uočim na koncertu, on uvijek nađe način da se uguzi jednom od bendova barem na jednoj pjesmi. Tako ni sinoć nije bila iznimka. Na drugoj kitici "Ace of Spades," nastao je muk na vokalu što je uzrokovalo blago bunilo u publici. Sve se razdanilo kad se Dino s nekim kolegom u crvenoj majici i kožnjaku, pojavio usred pjesme i preuzeo stage.
Apeliram, stoga, na zagrebačke promotore i organizatore da uzmu u obzir Dinu Jelusića & Mad Dogs kao jedan od bendova na svojim događanjima. Iako je medijski dovoljno eksponiran, pogotovo u zadnje vrijeme kroz tabloidna prepucavanja s radodajkama iz Big Brothera, ipak mu, čini se, treba još malo pažnje.
Kein Engel @ GV, foto by Marko Plečko
Naslijedila je stanka od nekih dvadesetak minuta i sve je bilo spremno za glavni bend večeri. Kein Engel je počeo čvrsto i beskompromisno, u pravom Rammstein stilu, i u roku od odmah popunio dvoranu. Redajući hitove poput "Du Hast" i "Sonne," publika se sve više opuštala i pjevala uz pjevača koji je iz pjesme u pjesmu imao sve manje i manje odjeće, sve dok mu se outfit nije ustalio na svoj prepoznatljivom čipkastom izdanju. Zvuk im je bio fantastičan, gitare žestoke i glasne, bubanj jak kao malj, prodorne bas linije, dobro izvedeni sampleovi, moćan i vjerodostojan vokal, i sve to dobro izbalansirano. Kadrovi s video zida također su stvarali posebnu atmosferu koju je publika objeručke prihvatila. Osim stalne postave benda, na dvije su pjesme imali i gostujuću pjevačicu, a na nekoliko pjesama su ih pratile i dvije sado-mazo odjevene plesačice. Kako se bližio kraj, hitovi poput "Benzin," "Rammstein" i "Amerika" su eksplodirali među publikom, podižući cijelu večer na razinu prave Good Vibrations fešte. Nakon zadnjeg broja, bend je pozvan na bis, a za kraj su nam priredili neizostavne "Mein Herz Brennt" i "Pussy." Kein Engel je tako zatvorio još jedno izdanje ovog programa te zasigurno zadovoljio svakog fana ovih njemačkih velikana.
Ostatak večeri preuzeo je u svoje ruke sveprisutni DJ Kneža i odličnom playlistom zabavljao pun Vintage do kasno u noć. Good Vibrations tako broji još jedno uspješno izdanje, a sljedećeg tjedna nas očekuju s panel diskusijom na temu: "Zemlja rock festivala: stvarnost ili mašta?" i DisCover slušaonicom koju će predvoditi također DJ Kneža.
Kein Engel @ GV, foto by Marko Plečko