Editors - povratak u rasprodanu Tvornicu
18.04.2018. 12:02
Objava trećeg singla "Darkness at the Door" s novog albuma "Violence" obilježila je jučerašnji dan u svijetu glazbe, a poseban značaj dao fanovima koji su samo nekoliko sati poslije mogli taktove iste čuti po prvi put uživo u zagrebačkoj Tvornici kulture. Već tradicionalno, Hrvatska je, točnije Zagreb, po izlasku novog albuma Editorsa uvrštena na popis datuma turneje.
foto: Editors, credit: Zoe Šarlija
Album imamo prilike slušati od 09. ožujka, a prvi singl "Magazine" je premijerno pušten u eter 15. veljače na BBC radiju 2, praćen kraćim intervjuom s Tomom Smithom, koji je simpatično potvrdio da ide na dejt sa suprugom jer im je godišnjica braka. Zanimljivo je kako posebne značaje pridajemo pojedinim datumima, zato nemojmo zatomljavati što nas veseli i ispunjava ljubavlju.
foto: October Drift, credit: Zoe Šarlija
Kako pripreme za ovu večer traju već dva mjeseca, spremnost u prvim redovima pokazalo je stotinjak fanova sat i pol prije početka Editorsa. Isti su pristojno odradili dužnost, a lako moguće i zavoljeli mlade prethodnike October Drift koji su preuzeli Jonathanovu ulogu zagrijavanja pred dolazak dragih nam Britanaca. Izuzev karizmatičnosti cijelog benda, frontman Kiran Roy ima "the voice" indie scene. Na prvo slušanje, osjeća se utjecaj White Liesa. Iskreno, ako ostanu orijentirani ka publici, mogli bi nam prirediti i samostalni koncert kroz par godina. Svirka je bila toliko dobra da smo se tih pola sata upoznavali s ludostima koje je bend izvodio tako da je glazba bila kao pozadinski dio njihova showa. Pjesmu "Lost" smo slušali dok se pjevač penjao po bočnim dijelovima bine viseći i pjevajući nonšalantno. Rifovi su bili također scenski začinjeni koristeći rub bine za grublji efekt. Kratka kompaktna svirka bila je dovoljna da nas uvjere da ih već danas preslušamo, a toplo preporučujemo isto svim ljubiteljima indie glazbe.
foto: Editors, credit: Zoe Šarlija
Nakon dužeg uvoda, pređimo na vrhunac večeri u trajanju od dva sata. Editorsi su bili fantastični kao i svaki put do sad. Sastav benda ziheraški je stupio na pozornicu pred fanove koje poznaju iz viđenja sa svojih zagrebačkih nastupa. Elegantni u crnom, stilski dotjerani svaki na svoj način (hvala Rahiju što ih navigira i na taj način), započeli su snažno set od 21 pjesme s Hallelujah (So Low). Velika čast je bila čuti sve pjesme novog albuma osim "Counting Spooks" koja je izvisila nauštrb neke druge starije pjesme. Ali što je jedna nova pjesma naspram nekih starih koje ovaj put nisu uspjele doći na listu, poput "Smokers Outside of Hospital Door" ili "You Don't Know Love".
foto: Editors, credit: Zoe Šarlija
Ples novih i starih pjesama je zvučao kao neprestana klackalica tuge i apsolutne sreće. Neovisno o tonu pjesme, publika je bila u potpunosti opijena atmosferom i pojavnošću Toma Smitha i njegova benda.
Nekako mi se činilo da je bis došao prerano, iako je to vjerojatno bio subjektivni moment vođen onom "nije ni počelo, već je gotovo". Iako smo dotad već bili krajnje ozareni, ugrijani i rumeni, želja za "još" je bila iznad svega. U tom zadnjem segmentu sve je bilo još naglašenije:
Elliot dolazi iz pozadine, sjeda za klavijature ili potiče publiku na još više i još glasnije. Kao pozadinski član zaslužuje svu ljubav fanova. Nije na odmet podsjetiti da je svojim dolaskom u bend udahnuo novu dimenziju elektronike u svijet Editorsa.
foto: Editors, credit: Zoe Šarlija
Justinu sa šiški kapa znoj po žicama gitare, a bubnjarskom palicom dotiče prvu žicu električne ljubavnice i dobivamo efekte razarajuće dubokih tonova.
Tom ostavlja svoje klonulo tijelo na podu bine i ponovo ustaje mokar do kože, lupa se o prsa i na vrijeme prestaje (sjetimo se samo Inmusica i slomljenog rebra), a iz njega naizgled slomljenog i dalje izlaze nama najdraži zvuci praćeni umjetničkim, a usudim se reći i ranjivim pokretima. Konkretno obraćanje publici i kontakt s već dobro uvježbanom skupinom fanova je neobjašnjiv.
Uzajamna ljubav koja se dogodi na njihovim koncertima je usporediva s najboljim večerima provedenim s prijateljima. Ono kad plačete i smijete se i živite u trenutku, kako bi stalno trebalo biti.
Još jedno veliko hvala, dragi Editorsi, vječno ste dobrodošli.
foto: Editors, credit: Zoe Šarlija
Setlista:
Hallelujah (So Low)
A Ton of Love
Formaldehyde
Darkness at the Door
Violence
No Harm
Blood
Munich
An End Has a Start
In This light and on This Evening
Eat Raw Meat = Blood Drool
Nothingness
Belong
Sugar
The Racing Rats
Ocean of Night
No Sound but the Wind
Cold
Magazine
Papillon
Marching Orders
Galeriju fotografija pogledajte OVDJE.