Exit Festival 2019. dan drugi – Metalci svih zemalja, ujedinite se! Sretno Atheisti!
06.07.2019. 13:33
Exit festival zakoračio je u drugi festivalski dan. Premda se većina programa bazira na elektronskoj glazbi, žestoki metal uspio se ugurati u program glavne pozornice dok se fešta nastavila do ranih jutarnjih sati uz nekoliko posebnih rođendanskih slavlja.
Davnih je godina rock i metal bio u prvom planu glavne pozornice Exit Festivala. Nekad je bio na glavnim pozornicama svih svjetskih festivala. Nostalgija davnih dana oživjela je sinoć kada je na pozornicu stao kontroverzni frontmen legendarne Pantere, Phil Anselmo koji je s Illegalsima nadmašio sva očekivanja.
U moru najmodernijih žanrova, metal zvuči poprilično egzotično, no uz Anselmovu karizmu zasjao je u punom sjaju. Prostor ispred pozornice bio je ispunjen ljudima u crnom koji su glasno izrazili dobrodošlicu skladnoj ekipi koja im je odgovorila na najbolji mogući način. Sat vremena upijanja prljavih riffova, kompleksnih ritmova i samouvjerenih gitarskih solaža činio se kao raj na zemlji dok je Anselmo svojom pojavom u potpunosti dominirao situacijom. Nije baš mogao sakriti oduševljenje, premda se cijelo vrijeme pokušao ponašati kao da se fanatičan kaos koji se odvijao ispred pozornice podrazumijeva. Domaća publika žedna je ovakvih koncerata, ovakvih headlinera koji za nastup koriste prave instrumente, koji su spremni polomiti prste prebirajući po žicama gitare, udarajući manijakalno u bas bubanj te glasnim growlom preplašiti sve elektroničke pičkice koje su privatnim avionom prevezle svoj USB stick i uključile ga u laptop Dance Arene.
A metalci na Exitu su pleme unutar plemena. Prava glazbena manjina koja sjedište ima u provaliji Explosive bine koja posljednjih nekoliko godina ne proživljava svoje najbolje dane. Zanimljiv prostor s posebnim Explosive Pubom ukrašenim velikim fotografijama legenda žanra, osim standardnih svirki nudi i slušaonu najvećih hitova. Prosječnom posjetitelju ovo vjerojatno djeluje kao utočište nekih čudaka koje nastoje zaobilaziti u širokom luku, no svakom ljubitelju distorziranih žanrova ovo je mjesto gdje može predahnuti od nešto drugačije nabijačine koja probija iz svakog ugla festivala. Ove godine je nešto bolja situacija, na programu su Soilwork, Das Ich i Whitechapel, no, nažalost, još uvijek postoji puno zanimljivija ponuda na ostalim pozornicama.
Dva su kultna benda proslavila velike obljetnice. Prvi je slovenski Elvis Jackson koji je na Fusionu proslavio dvadesetu godišnjicu postojanja. Throwback u dane skate kulture i MySpacea publici je izmamio osmijeh na lica, dok je pokušaj stagedivea na rijetko popunjenom prostoru uistinu zanimljiv prizor. Već godinama sviraju s istim žarom, njihov entuzijazam je izniman, a doza pozitivne energije publiku je odvela u srednjoškolske dane.
No, najveći spektakl priredili su domaćini, veliki Atheist Rap koji je proslavio trideset godina postojanja. Prostor ispred pozornice bio je popunjen do posljednjeg mjesta, a momci su dva sata redali najveće hitove, odveli publiku na zanimljivo vremensko putovanje, na jednom mjestu okupivši mnoštvo različitih generacija koje su uskočile u njihovu poletnu punk-rock glazbenu priču u određenom trenutku života, a do dana današnjeg nisu izašli iz nje. Atheist Rap je ljubav, prijateljstvo, ljepota života, kultni bend koji je uz Exit Festival od prvog izdanja, jednako fantastičan i energičan uživo. Za njih kao da je vrijeme stalo. Dragi Atheisti, želimo vam još mnogo, mnogo ovakvih nastupa!
Skriveni festivalski dragulj bio je DJ set Marine Perazić. Pripremila je pravu plesnu poslasticu i to ciljano za generaciju Z, s najaktualnijim hitovima moderne pop glazbe. Prepoznala je veličinu Billie Eilish, čija je “Bad Guy” bila jedna od najvećih favorita ovog zanimljivog događaja.
Britanski The K’s, koji su zbog nezgodnog termina na INmusic Festivalu svirali pred samo nekoliko gledatelja, na Exitu su dobili puno bolji termin na Fusion bini te napravili očekivano fantastičnu svirku pred mnogo više zainteresiranika. Ova ekipa iz Manchestera uistinu je nešto na što bi se trebala obratiti pažnja, njihove je nastupe uživo veliki gušt slušati i gledati ih kako uživaju u trenutku.
Program je zaključio Smoke Mardeljano, uvijek sa uvjerljivim stavom i iskrenom pričom skrivenom u kreativnim stihovima koji izuvaju iz patika.
Kad smo već kod domaće hip hop scene, na putu na nastup jednog splitskog repera kojeg ne smijemo spominjati ili komentirati zbog ranije upućenih prijetnji, naišli smo prepunu Cocta Beats pozornicu koja je doslovno pucala po šavovima. Ulaz u provaliju u kojoj se nalazi više nije bio dopušten zbog prevelike gužve, tako da se dio publike gurao na samom ulazu, a dio je potrgao ceradu kako bi uspio uhvatiti nastup jednog domaćina. Radi se o reperu Bekfleš, koji je očito veliki miljenik osmaša svake novosadske osnovne škole. Uzbuđene smo dječake i djevojčice upitali za savjet, a oni su nam poručili da na YouTubeu poslušamo njegov hit “Ako humrem danas bebo” koji ima 1.2 milijuna pregleda. Radi se o skupini mladića koji očito iz ranog djetinjstva vuku određene “mommy issues”, zbog čega često repaju o rađanju djece, majkama i zavođenju ženskog spola s ciljem prokreacije.
The Chainsmokers na main stageu. Puno pirotehnike, a nije Rammstein.
Čeka se Gretta Van Fleet.